این دزد در پرکاری رکورد زد! / در یک ماه 50 سرقت خشن در مشهد + عکس

به گزارش رکنا، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح ماجرای دستگیری این دزد سابقه دار گفت:به دنبال شکایت دو مال باخته که مدعی بودند گوشی تلفن آیفون و سامسونگ آن ها از داخل کباب فروشی در بولوار شهید قرنی سرقت شده است ،ماموران کلانتری شفا عازم محل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود:با بررسی دوربین های مداربسته تصویری از سارق به دست آمد که به صورت کش و روزنی گوشی ها را از درون کباب فروشی سرقت کرده بود. با این سرنخ مهم بلافاصله تصویر سارق در اختیار نیروهای گشت محسوس و نامحسوس قرارگرفت و عملیات ردزنی برای شناسایی دزد جوان آغاز شد .

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:درحالی که بررسی های تخصصی پلیس وارد مرحله جدیدی شده بود ناگهان چند روز قبل ،نیروهای گشت کلانتری شفا،وی را در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی مشاهده کردند و نامحسوس به تعقیب او پرداختند تا همدستان احتمالی وی را نیز شناسایی کنند اما او در یک لحظه متوجه عوامل انتظامی شد و به قصد فرار از محل به درگیری با افسران گشت پرداخت اما نیروهای ورزیده انتظامی با چند فن دفاع شخصی ،وی را زمین گیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سردار نگهبان با اشاره به اعترافات این سارق حرفه ای گفت:بررسی های پلیس نشان داد که وی سرقت های بیشتری در مشهد مرتکب شده است، بنابراین بازجویی های فنی در دایره تجسس با راهنمایی و نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)ادامه یافت تا این که متهم به ارتکاب حدود50فقره گوشی قاپی و کش و روزنی در مناطق حرعاملی،عبدالمطلب،ابوطالب ،هنرور،قرنی و... اعتراف کرد.

این فرمانده ارشد که با حفظ سمت، فرماندهی انتظامی مشهد را نیز به عهده دارد، تاکید کرد:سارق جوان که مدعی است به جرم گوشی قاپی در زندان بوده و حدود یک ماه قبل آزاد شده است ضمن اعتراف به سرقت دو گوشی از کباب فروشی گفت:گوشی های سرقتی را بین 3تا 5 میلیون تومان در اطراف آرامگاه خواجه ربیع به مالخران می فروختم وپول آن را به صورت نقدی دریافت می کردم. 1

این در حالی است که دو گوشی سرقتی مذکور طبق ادعای مال باختگان ،حداقل 18و38 میلیون تومان ارزش داشت.سرتیپ دوم احمد نگهبان خاطرنشان کرد:کنکاش های تخصصی افسران دایره تجسس برای کشف سرقت های احتمالی دیگر این سارق حرفه ای با معرفی وی به مراجع قضایی ادامه می یابد.

کدخبر: 993255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟