مرگ خاموش جوان تنها در سولقان

سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 22:44 شب گذشته یک مورد حادثه گاز گرفتگی به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشان ایستگاه 74 را به محل حادثه واقع در سولقان اولیا اعزام کردند.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک خانه ویلایی بود اظهار کرد: جوان حدودا 28 ساله در این خانه حضور داشت که خانواده‌اش از عدم پاسخگویی او نگران شده و خود را به محل رسانده و تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان وارد خانه شده و جسم بی حال فرزندشان را به بالکن منتقل کرده بودند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان، جوان را به عوامل اوژانس تحویل دادند گفت:‌ در بررسی علائم حیاتی مشخص شد که این فرد جان خود را از دست داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت اصلی این حادثه توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد گفت: بررسی کارشناسان آتش نشان نشان داد که روشن کردن بخاری بدون نصب دودکش سبب انتشار گاز سمی مونواکسید کربن و مسمومیت این جوان شده است.

ملکی با اشاره به این حادثه گفت:‌ متاسفانه همه ساله در روزهای پایانی سال و هم‌چنین آغاز بهار عده‌ای به هوای گرم شدن هوا بخاری‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند اما با توجه به اینکه ممکن است هوا دوباره سرد شود بدون رعایت استانداردهای ایمنی اقدام به نصب دوباره آن می‌کنند که این خطرات از جمله پیامدهای آن است.

به گفته وی، عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محل در ساعت 23:37 به عملیات خود خاتمه دادند.

منبع : ایسنا

کدخبر: 52090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟