تبرئه مجری ایرانی کانادا از اتهام آزار 3 زن

این مرد که مجری سابق شبکه سی بی سی کانادا بود به اتهام آزار و اذیت جنسی سه زن بازداشت شده بود. متهم در تمام جلسات دادگاه اتهامات خود را رد کرده بود و داشتن رابطه جنسی خشن را به درخواست خود شاکیان دانسته بود.

مبنای تصمیم دادگاه بی‌اعتباری شهادت شاهدان و شاکیان و اصل برائت در سیستم قضاوت بوده است.

قاضی دادگاه در حکم خود گفته که آنچه شاکیان را تشویق کرده تا علیه متهم به میدان بیایند اخراج او از سی‌بی‌سی بوده است.

درعین حال قاضی گفته آنچه ما قضاوت می‌کنیم شواهدی است که برای ما به‌اثبات رسیده باشد، در دادگاهی که تنها شواهد ما خود شاکیان هستند، باید اظهارات آنها خیلی دقیق و معتبر باشد تا ما بتوانیم به‌اتکای آنها کسی را محکوم کنیم. وی در عین حال گفت که البته ما نمی‌توانیم هم بگوییم که این اتفاقات قطعا روی نداده است.

قاضی دادگاه اظهارات شاکیان این پرونده را به دلیل تناقضاتی که در حرف‌های آنها هست برای مجرم شناختن او غیرنافذ دانست.

او به تلاش آنها برای پنهان‌کاری و دست‌کاری در واقعیت‌ها اشاره کرد و گفت که به‌عنوان مثال یکی از شاکیان رابطه خود با متهم را پس از خشونت‌هایی که مدعی است علیه او اعمال شده، پنهان کرده بود.

با پایان دادگاه سه شاکی پرونده در حالی که گریه می‌کردند سالن دادگاه را ترک کردند.

با اعلام رای دادگاه مادر و خواهر متهم را در آغوش کشیدند. آنها بدون اینکه با خبرنگاران و رسانه‌ها روبرو شوند از در پشتی دادگاه خارج شدند.

بیانات خواهر متهم

خواهر ژ. ق در پایان دادگاه به خبرنگاران گفت: «از طرف خود و مادرم بیان می‌کنم که حکم دادگاه تباعث آرامش ما شد ولی تعجب ما بر نیانگیخت. کسانی از شنیدن این حکم متعجب شدند که قبل از شروع دادرسی و اطلاع از شواهد و مدارک شتاب‌زده قضاوت کردند.

بیانیه سی‌بی‌سی

سخنگوی سی‌بی‌سی دقایقی پس از اعلام رای دادگاه گفت که این رای تاثیری بر تصمیم این نهاد رسانه‌ای برای عدم همکاری با متهم نخواهد داشت. وی گفت شواهدی که ما از رفتار متهم داریم با اصول اخلاقی رسانه‌ ما انطباق ندارد.

کدخبر: 72392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟