480 پرونده تجاوز به زنان در یک شب / واگن اختصاصی زنان برای جلوگیری تجاوز جنسی در قطار

این شرکت حمل و نقل ریلی اختصاص دادن واگنی برای خانم ها را بی ربط به حملات اخیر جنسی به زنان در کلن می داند.

بنابر ادعای بسیاری این اقدام در پی علنی شدن تجاوز جنسی و قتل یک زن در یکی از واگن های قطار این شرکت است چرا که معتقدند با این حرکت فضای امن تری برای زنان مسافر فراهم می شود، اما این شرکت این دلایل را فرضیه ای بیش نمی داند. بنابر تصمیم گیری های جدید این شرکت مبنی بر واگن اختصاصی برای بانوان، این قسمت در کنار کابین کارکنان قطار در نظر گرفته شده است.

در کشورهایی مانند ژاپن، هند، مکزیک، برزیل، مصر و اندونزی در پی تلاش برای جلوگیری از تجاوز جنسی به زنان واگن های اختصاصی زنان در نظر گرفته شده است. در انگلستان نیز "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر پیشنهاد واگن های اختصاصی بانوان را برای کاهش آزار و اذیت جنسی آنها مطرح کرده است، اما پیشنهاد وی از جانب گروه های حقوق زنان بعنوان حرکتی رو به عقب تلقی شده و بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

آنها تمرکز روی روش های دیگری را برای این کار لازم دانسته اند. روز پنج شنبه، یک مرد 26 ساله الجزایری به اتهام تجاوز جنسی و سرقت از یکی از بانوان در قطار در کلن متهم شده است. وی نخستین شخصی بود که به طور رسمی با این اتهامات در شب سال نو در شهرستان غرب آلمان مجرم شناخته شده است. بیش از 1100 شکایت کیفری در رابطه با وقایع شب سال نو در شهر کلن از جمله بیش از 480 اتهام تجاوز جنسی دریافت شده است.

کدخبر: 72442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟