دزدی‌های زنجیره‌ای  خواهر و برادر  از باشگاه‌های ورزشی

22اسفندماه سال گذشته زن جوانی هنگامی که دید در کمد لباس‌هایش در باشگاه باز است با نگرانی داخل آن را وارسی کرد و متوجه شد هر چیز گرانقیمتی که همراه داشته دزدیده شده است.
دقایقی بعد با تماس این زن گریان تیمی از کلانتری برای بررسی صحنه دزدی وارد باشگاه زنانه شدند. این زن که بغض داشت به پلیس گفت:2ساعت پیش برای تمرین تنیس به باشگاه آمدم و پس از پایان تمرین وقتی به رختکن رفتم تا لباس‌هایم را عوض کنم با تعجب دیدم در کمدم نیمه باز است و پول و موبایل و انگشترهایم دزدیده شده‌اند.
با ادعاهای زن جوان پلیس به بررسی کمد پرداخت و پی برد دزد بسیار حرفه‌ای در کمد را باز کرده و نقشه خود را به اجرا گذاشته است؛ بنابراین تیمی از اداره آثاربرداری برای بررسی اثر انگشت به باشگاه اعزام شد ولی نتایج نشان می‌داد که هیچ اثری روی کمد وجود ندارد.
پلیس برای تجسس‌های بیشتر دوربین مداربسته را نیز تحت ردیابی قرار داد و با بازبینی تصاویر ضبط شده دریافت زنی جوان نیم ساعت پس از شروع تمرین تنیس وارد رختکن شده و با استفاده از یک کارت در کمد را باز کرده و طوری وانمود می‌کند که کمد متعلق به خودش است و پس از چند لحظه پول و طلاها را بر‌داشته و داخل کیفش ‌گذاشته و آنجا را ترک کرده است.
به ‌این ترتیب تیمی از پلیس ماموریت یافت تا دزد ناشناس را تحت تعقیب قرار دهد. تحقیقات ویژه در این زمینه آغاز شد و کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه دریافتند که زن جوان تا کنون به چندین سرقت دیگر در باشگاه‌های ورزشی شمال شهر دست زده است.
بر این اساس چندین باشگاه ورزشی زنانه تحت تعقیب و مراقبت‌های پلیس قرار گرفت و پس از گذشت چندین هفته یکی از تیم‌های پلیسی درحال گشت‌زنی به یک زن و مرد جوان که رفتارهای مرموزی داشتند برخوردند و آنان را تحت مراقبت قرار دادند. تیم پلیس ابتدا شباهت زیادی را بین این زن و متهم تحت تعقیب در باشگاه تنیس دید و ماموران همان‌جا حدس زدند سوژه خود را ردیابی کرده‌اند، بنابراین به کمین نشستند و پس از نیم ساعت که وی از باشگاه بیرون آمد و قصد داشت ترک موتور مرد مرموز بنشیند وی را دستگیر کردند. راننده موتوسیکلت که با داد و فریاد از ماموران لباس شخصی کارت شناسایی می‌خواست پس از دیدن کارت با هیاهو کردن قصد داشت هر طور شده از دست ماموران بگریزد ولی موفق نشد.
در ادامه ماموران پلیس با بازرسی از کیف زن یک موبایل گرانقیمت ،300هزار تومان پول، یک گردنبند طلا و یک کارت بانکی به نام سمیرا پیدا کردند که این زن ادعا کرد همه آنها متعلق به خودش است.
با ادعاهای این زن ماموران از مدیر باشگاه خواستند تا بررسی‌های دقیقی از مراجعان و ورزشکاران صورت گیرد تا مشخص شود سرقتی رخ داده است یا نه؟! که نتایج نشان داد کیف یکی از زنان ورزشکار به نام سمیرا مورد دستبرد قرار گرفته و در کمد نیزهمانند دزدی‌های دیگر به همان شیوه و شگرد باز شده است.
با توجه به به‌دست آمدن این سرنخ زن تبهکار که لیلا و 25ساله است در بازجویی‌ها و پس از دیدن تصاویر یکی از دوربین‌های مداربسته که وی را در حال سرقت نشان می‌داد لب به اعتراف باز کرد و به دزدی‌هایش با همدستی برادرش اعتراف کرد و گفت: چند ماهی است که دست به دزدی می‌زنم و اصرارهای برادرم بود که به باشگاه‌های زنانه بروم.
وی در ادامه افزود: من و برادرم با هم زندگی می‌کنیم و برادرم در یک خیاطی کار می‌کرد و پس از ورشکستگی و اعتیاد پیدا کردن دست به دزدی زد تا اینکه چند ماه پیش به خانه آمد و پیشنهاد دزدی داد نپذیرفتم ولی آنقدر اصرار کرد که مجبور شدم با وی همکاری کنم.
دزد جوان در تشریح دزدی‌هایش گفت: پس از اینکه برادرم راه باز کردن کمد را به من یاد داد و چندین بار این شگرد را در خانه تمرین کردم به باشگاه‌های زنانه که در بالای شهر بود می‌رفتیم و ورزشکارانی را که خودروهای شیک و گرانقیمت داشتند شناسایی می‌کردیم سپس من داخل باشگاه می‌رفتم و شماره کمد وی را به ذهنم می‌سپردم و هنگامی که فرصت را مناسب می‌دیدم به رختکن می‌رفتم و هرچیزی که داخل کیف بود را بر می‌داشتم و داخل کیفم می‌ریختم و از باشگاه بیرون می‌زدم.
وی در پاسخ به اینکه در یکی از سرقت‌ها خودروی مدل بالا را چگونه دزدیده است گفت:من قصد دزدی خودرو را نداشتم ولی به اصرار برادرم سوییچ را بیرون آوردم و به برادرم دادم و وی خودرو را که مقابل باشگاه بود برداشت و چند روزی با آن می‌چرخید تا اینکه یکبار پلیس وی را تحت تعقیب قرار داده بود و وی از خوش شانسی خودرو را رها کرده و پا به فرار گذاشته بود.
برادر لیلا که محسن نام دارد نیز در بازجویی به طراحی دزدی‌ها و اصرار وی برای دزدی‌های خواهرش اعتراف کرد وگفت: من خواهرم را تحت فشار گذاشتم و خواستم که به باشگاه‌ها برود و با شگردی که به وی آموخته بودم دست به دزدی بزند و اعتراف می‌کنم وی بی‌گناه است.
بنابر این گزارش، این خواهر و برادر تبهکار در بازجویی‌ها به 12سرقت از باشگاه‌های زنانه اعتراف کردند و با دستور بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

کدخبر: 72443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟