دردسر اپل آیدی مشترک برای دو زن

سرهنگ «حسین حسنوندی» گفت: در پی مراجعه دو نفر خانم به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه آن دو نفر هیچ شناختی نسبت به یکدیگر ندارند اما اطلاعات شخصی آنها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و تصاویر شخصیشان بین یکدیگر رد و بدل شده است، بلافاصله موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی از افراد شاکی و بررسی آیدی گوشی ها مشخص شد که هر دو گوشی دارای IPHON با اپل آیدی مشترک بوده که خریداران، آنها را از یک مرکز فروش موبایل در کرج تهیه کرده اند.

جانشین پلیس فتا البرز گفت: اپل آیدی(APPLE ID) در واقع یک حساب کاربری روی دستگاه گوشی اپل است، که شرکت سازنده آن به کاربر امکان ردیابی دستگاه اپل در صورت سرقت یا گم شدن، ثبت سفارش،دانلود نرم افزار ،آپدیت نرم افزار،بک آپ گیری از اطلاعات ،محافظت از دستگاه و... را می دهد .

سرهنگ حسنوندی خاطرنشان کرد: با پیگیری های کارشناسان پلیس فتا، مرکز فروش گوشی های تلفن همراه با مارک "اپل" که آن دو نفر شاکی اقدام به خرید گوشی از آن مرکز کرده بودند در شهر کرج شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی، در یک اقدام غافلگیرانه متهمان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم اصلی که صاحب فروشگاه گوشی تلفن همراه بود در اعترافات خود اذعان داشت که مدتی است در زمینه فروش گوشی موبایل فعالیت دارد وبه همراه همکارش مبادرت به اختصاص User Name و Password یکسان روی گوشی تلفن همراه مشتریان خود کرده اند .

سرهنگ حسنوندی گفت : در بررسی سیستم گوشی تلفن همراه متهمان مشخص شد که اپل آیدی گوشی آیفون آنها با گوشی های شکات یکسان است که از این طریق به اطلاعات آنها دسترسی داشته و اقدام به انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی افراد برای یکدیگر می کنند.

جانشین پلیس فتا استان البرز در پایان به خریدار گوشی تلفن همراه به ویژه خریداران گوشی های دارای آیفون هشدار داد: به منظور پیشگیری اجتماعی و در امان ماندن از سارقان و کلاهبرداران اینترنتی اجازه نصب حساب کاربری (APPLE ID) در گوشی های تلفن همراه را به افراد ناشناس ندهید و جهت این امر به آدرس اینترنتی شرکت اپل که مستقیما اقدام به ارائه خدمات مانند نصب کاربری و ایجاد User Name و Password می کند مراجعه کنید .

کدخبر: 72459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟