افزایش 6 هزار نفری جمعیت دانش آموزان مدارس شبانه روزی کشور در یکسال گذشته

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بسیاری از دانش آموزان که در مناطق دور افتاده، صعب العبور و مناطقی که امکانات کافی را برای آموزش ندارند زندگی می کنند، شرایط لازم را برای ادامه تحصیل را ندارند؛ از این رو، رویکرد وزارت آموزش و پرورش، تاسیس مدارس شبانه روزی است که می تواند از آسیب ترک تحصیل در این دانش آموزان بکاهد.

محمد مهدی کاظمی ، معاون  وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه مدارس شبانه روزی یکی از ابزارهای جذب دانش آموزان در مناطق کمتر برخوردار است، گفت: همچنین در مناطق صعب العبور، که امکان تردد روزانه دانش آموزان وجود ندارد نیز از ظرفیت مدارس شبانه روزی استفاده می شود. با وجود اینکه اولویت وزارت آموزش و پرورش، بودن دانش آموز در کنار خانواده اش است؛ اما در چنین شرایطی، ناچار هستیم از ظرفیت مدارس شبانه روزی به عنوان یک فرصت آموزشی و ایجاد یک موقعیت دسترسی آموزشی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: در مناطقی که فاصله کوتاه است، با روستا مرکزی آموزش را ادامه می دهیم و آموزش و پرورش، زمینه ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان را فراهم کرده است. در مناطق با فاصله زیاد، راهی جز مدارس شبانه روزی نیست.  

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اولویت این وزارتخانه، جذب حداکثری دانش آموزان است، گفت: امسال، تعداد دانش آموزان مدارس شبانه روزی، 6 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به احتمال زیاد، که اگر این دانش آموزان، وارد مدارس شبانه روزی نمی شدند، ترک تحصیل می کردند. 

محمد مهدی کاظمی در پایان در پاسخ به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که به هیچ وجه امکان حضور در مدارس شبانه روزی ندارند، چه برنامه ای دارد، گفت: برای این دانش آموزان، آموزش مجازی و همچنین آموزش از راه دور از طریق جزوات آموزشی را در پیش گرفته ایم.

کدخبر: 832783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟