فیلم کافه ای مدرن در قلب تهران قدیم با مدیریت زن جوان/ بفرمایید اسپرسو با طعم عودلاجان
حجم ویدیو: 21.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عطیه کدخدازاده، باریستای قهوه فروش یکی از قدیمی ترین محله های تهران است او در میانه های محله عودلاجان تهران یک کافه کوچک راه انداخته است که شبهای این محله را با کافیین روشن کرده است. عطیه می گوید: به کار باریستایی علاقه ویژه ای داشتم و همین امر باعث شد تا دوره های آموزشی را سپری کنم و چون همسرم چند کوچه بالاتر یک مجموعه ترک اعتیاد دارد من هم در همین حوالی یک مغازه اجاره کردم و مشغول به این کار شدم.

این بانوی باریستای خوش ذوق از عشق و علاقه وافر خود به این کار گفت و تصریح کرد: من از سالهای قبل به این کار علاقه داشتم؛ اما یک سال و نیم پیش فرصت کردم که دوره های باریستایی را سپری کنم و این مغازه را راه بیاندازم و از اینکه مشغول این کار هستم خیلی خوشحالم.

کدخدازاده افزود: یک همکار دیگر دارم که در این کار به من کمک می کند و چون اغلب ساکنین این منطقه قهوه خور هستند و قهوه را دوست دارند من هم مشتریان خوش ذوقی دارم که دلخوشی من را به این کار بیشتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه قهوه خوردن در این محله جا افتاده است، بیان کرد: این مغازه ای که من اکنون در آنجا هستم قبلا سفره خانه سنتی بود و بعد از اینکه این مغازه جمع شد و به چند مغازه کوچک تقسیم شد و من اکنون در یک بخشی از آن کافه محلی خودم را راه اندازی کرده ام.

زن قهوه فروش

این بانوی باریستای تهرانی می گوید: اغلب در این منطقه مردم به خوردن اسپرسو علاقه دارند و حتی توریست هایی که به این منطقه می آیند هم اغلب قهوه اسپرسو سفارش می دهند و این تبدیل به یک بخشی از زندگی عادی مردم در این منطقه شده است.

کدخدازاده تاکید کرد: در این محله قهوه فروشی زیادی هم وجود دارد اما من اگر در این منطقه از تهران مغازه خودم را راه اندازی نمی کردم بسیار علاقه مند بودم که در محله تهرانپارس نیز این مغازه را راه اندازی کنم.

وی افزود: این کار علی رغم ظاهرش که کار ساده ای به نظر می رسد کار بسیار سختی است و مدیریت همین مغازه کوچک در یک محله قدیمی تهران با یک همکار دیگر کار آسانی نیست.

این بانوی باریستای خوش ذوق گفت: کوچک بودن این مغازه و جمع و جور بودن آن خیلی برای من خوشایند است و من علاقه ای به کافه بزرگ ندارم چون هم کار سختی است و هم از حالت سنتی خارج می شود.

کدخدازاده با اشاره به اینکه دو فرزند دختر و پسر هم دارد، می گوید: درآمد اینجا مناسب است و همسرم هم از نوع کار من راضی است به همین دلیل دوست دارم به این کار ادامه دهم.

وی بیان کرد: همه اهالی محل قهوه های من را دوست دارند و من مشتریان ثابت زیادی در این محله دارم و بسیاری از توریست هایی که اینجا می آیند بعد از خوردن قهوه خیلی از من تشکر می کنند و از کافه کوچک من عکس و فیلم تهیه می کنند که این خیلی برای من اتفاق خوشایندی است.

کدخبر: 900152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟