75 میلیون دلار برداشت از صندوق ذخیره ملی برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده کجا خرج شد؟
حجم ویدیو: 19.97M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حمیدرضا خان محمدی؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه آیا 75 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ملی برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شده بود که از محل این بودجه، ارقامی برای جمع آوری مدارس کانکسی برداشته شد، اقدامی قانونی است یا خیر و اینکه به طور کلی چند مدرسه کانکسی جمع شده است، گفت: یک حکم برنامه ای در قانون بودجه از محل صندوق ذخیره ارزی پیش بینی شده بود. صندوق ذخیره ارزی محلی است که درآمدهای نفت بیش از هزینه ها باشد و در آنجا ذخیره شود. ما با تحریم های ظالمانه که مواجه شدیم این رقم کاهش پیدا کرد. اگر جذب این سه میلیارد دلار شکل می گرفت می توانستیم تا سال 1394 مدارس تخریبی را کاملا از بین ببریم.

وی افزود: عدم تحقق درآمدهای نفتی ما، باعث شد همچنان دانش آموزان ما در 19 درصد مدارس ناایمن درس بخوانند. 

خان محمدی تاکید کرد: اگر در منطقه ای کانکسی برای آموزش قرار دادیم، به این علت بوده است که مدارس در حال تخریب و نیاز مبرم به فضای ایمن و استاندارد داشتند. جمع آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر  در این طرح در نظر گرفته شده است که می توان از محل بودجه صندوق ذخیره ارزی، بودجه آن را تامین کرد و این کاری غیر قانونی نیست چراکه سازمان برنامه و بودجه نیز این را تایید کرده است. همچنین در سال گذشته، 749 کلاس درس کانکسی جمع آوری شده است.

وی متذکر شد: تا پایان سال 1403 مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز را حذف خواهیم کرد و در یک سال اخیر 749 کلاس درس کانکسی جمع‌آوری شده است.

کدخبر: 906698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟