آموزش و پرورش: ثبت نام نکردن بیماران پروانه ای در مدارس تخلف است / والدین شکایتشان را ثبت کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در پی انتشار گزارشی در رکنا مبنی بر اینکه کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای در مدارس با برخورد سلیقه ای معلمان مواجه می شوند و بعضا در مدارس به علت ظاهر متفاوتشان (بیماری پوستی) ثبت نام نمی شوند (گزارش را اینجا بخوانید) و اگر در مدرسه ای درس می خوانند به علت این است که یا مدیر مهربانی دارند یا والدین بسیار پیگیر که به این موضوع رسیدگی می کند؛ آموزش و پرورش واکنش نشان داد.

مجتبی هاشمی، مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: در این خصوص والدین می توانند اگر مدیران مدارس، برای ثبت نام دانش آموزان مبتلا به بیماری پروانه ای محدودیتی ایجاد کرده باشند، در سامانه ثبت شکایات وزارت آموزش و پرورش، این موضوع را به دست مسئولان این وزارتخانه برسانند و حتما پیگیری خواهد شد. اگر به دلایلی خارج از مسائل آموزشی و صرفا به خاطر بیماری ثبت نام نشوند آموزش و پرورش با آن مدرسه برخورد خواهد کرد. 

محمود امانی تهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: هیچ منع قانونی برای حضور این دانش آموزان در مدارس عادی نداریم و اگر نیاز باشد کار ویژه ای برای این دانش آموزان انجام شود، شورای عالی آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا به این موضوع رسیدگی کند. 

کدخبر: 945253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟