چالش های دانش‌آموزان رشته ریاضی برای خرید کتاب کمک درسی و راهکار آنها از نگاه سایت پابیشا

 

انتخاب کتاب کنکور رشته ریاضی

انتشارات خیلی سبز، انتشارات گاج، انتشارات قلم چی، انتشارات مبتکران، انتشارات مهروماه و .... همانطور که می بینیم تعدد ناشران آموزشی در کشور زیاد است و امروزه ناشران زیادی در عناوین مختلف کتاب های کمک آموزشی مناسبی تالیف و چاپ کرده اند.

اما کدام کتاب را انتخاب کنیم؟ کدام نشر بهتر است؟ کدام کتاب ها پرفروش ترند؟ آیا تمام کتاب های پرفروش منجر به موفقیت می شوند؟ آیا در خرید کتاب کنکور مولف خاصی باید موردنظر باید؟ ما که تمام مولفان را نمی شناسیم پس چگونه کتاب هایشان را بخریم؟

ممکن است پرفروش ترین کتاب ها کارآمد ترین کتاب ها نباشند اما باید توجه کنید اگر کارآمد نبودند پرفروش نمی شدند.

انتشارات خیلی سبز یکی از ناشرانی است که کتاب هایش در بازار کتاب کمک آموزشی با استقبال بی نظیری روبرو است و تمامی عناوینی که چاپ می کند می تواند جزو کتاب های پرفروش دسته بندی شود.دانش آموزان رشته ریاضی می توانند بعنوان منابع کمک آموزشی و آمادگی کنکور از کتاب های خیلی سبز استفاده کنند.

کتاب های ریاضیات پایه و حسابان جامع خیلی سبز ، فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز، شیمی جامع خیلی سبز، فصل آزمون فیزیک خیلی سبز، جمع بندی هندسه و گسسته خیلی سبز از مهم ترین عناوین نشر خیلی سبز در رشته ریاضی می باشند.

علی رغم پرفروش بودن کتاب های خیلی سبز، بسیاری از دبیران استفاده از کتاب های نشرالگو را توصیه می کنند چرا که نشرالگو بطور تخصصی به چاپ کتاب های رشته ریاضی می پردازد و مانور بیشتری روی کتاب های رشته ریاضی می دهد.

بکارگرفتن مولفانی سرآمد در رشته ریاضی بر اهمیت استفاده از کتاب های این نشر می افزایند.همچنین سطح بالای کتاب های نشرالگو بیشتر می تواند نیازدانش آموزان رشته ریاضی را برطرف کنید چرا که یکی از چالش های دانش آموزان رشته ریاضی در کنکور، تنوع سوالات با تیپ های مختلف می باشد چون در رشته ریاضی اغلب سوالات بصورت حل مساله هستند و از راه های مختلفی می توان اقدام به حل آن ها کرد و امکان مانور روی این گونه سوالات بیشتر است پس دانش آموزان نیازدارند از منابعی با سطح مناسب و رو به بالا استفاده کنند تا مشابهات بیشتری با تست های کنکور را مطالعه کنند.

چگونه چالش انتخاب کتاب کنکور و کمک آموزشی رشته ریاضی را حل کنیم؟

برای رفع این چالش به ذکر دیدگاه پابیشا میپردازیم که به معرفی کتاب کمک درسی رشته ریاضی پرداخته است و لیست پرفروشترین آنها را در صفحه کتاب کمک درسی رشته ریاضی ذکر کرده است. به طور مثال از دیدگاه رتبه های برتر سال های گذشته موضوع بررسی شده است.

برخی رتبه ها برتر گفته اند در انتشارات مهروماه از کتاب های لقمه برای مرور سریع مطالب و فرمول ها، از کتاب های جمع بندی حسابان و فیزیک برای جمع بندی مطالب درسی نزدیک کنکور و از کتاب های کنکوریوم برای شبیه سازی کنکور استفاده کرده اند. مصاحبه با رتبه های برتر نشان داده منابع مختلف از ناشران گوناگون را انتخاب کرده و از پکیج های کمک آموزشی برای کنکور استفاده می کنند.

برخی رتبه برترها استفاده از کتاب های چندکنکور رشته ریاضی را به استفاده از کتاب های کنکوریوم ترجیح داده اند ممکن است این سوال مطرح شود حالا انتخاب بهتر کدام است

در اینجاست که هم باید مقایسه کنید ویژگی کدام رتبه برترها به شما نزدیک تر است و می توانید منابع مشابهشان را استفاده کنید همچنین در این دوراهی می توانید کتاب پرفروش تر را انتخاب نمایید.

کمک گرفتن از دبیران می تواند چالش خرید و انتخاب کتاب کنکور را کم کند. دبیران بخصوص دبیران کنکوری برای تدوین درسنامه ها و جزواتشان از کتاب های کمک آموزشی استفاده می کنند و قطعا تمامی کتاب های منتشر شده را رصد می کنند به همین دلیل روی تمام منابع وکتاب های کنکور رشته ریاضی شناخت کافی دارند و با توجه به سطح دانش آموزشان می توانند کتاب های کنکور مناسبی را معرفی کنند.

دبیران بدلیل تدریس و مواجهه با دانش آموزان در سطوح آموزشی مختلف نیازمند استفاده از هرگونه کتاب چه در سطح بالا چه سطح معمولی هستند و می توانند با توجه به سطح آموزشی دانش آموزان بگویند کدام کتاب برایشان کارآمد است و استفاده از کدام کتاب در کدام بازه زمانی می تواند به ایشان در موفقیت در کنکور کمک بیشتری کند.

کتاب های کنکور رشته ریاضی را از کجا تهیه کنیم؟

پس از حل چالش انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی به چگونگی خرید کتاب ها می رسیم.

روش سنتی خرید کتاب از کتاب فروشی های سطح شهر همواره یکی از روش های خرید معمول به شمار می رود اما با توجه به اهمیت زمان برای دانش آموزان کنکور ریاضی و مشغله اولیای ایشان، ممکن است زمان زیادی در راستای رفت و آمد خرید کتاب صرف شود پس گزینه های بهتری همچون خرید از بانک کتاب های تلفنی و سایت های فروش اینترنتی کتاب توصیه می گردد. سایت های فروش کتاب می توانند در خرید کتاب و ارسال به موقع آن ها به دست دانش آموزان این چالش را بطور کامل حل کنند.

منبع: پابیشا

 

کدخبر: 995627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟