در دوره مسئولیتم مانتوهای رنگی بدن نمای چسبان و شلوارهای کوتاه مد شد/ برای مقابله با بی حجابی پیش حمید لولایی سر لوکیشن زیر آسمان شهر رفتم!

به گزارش رکنا، سردار مرتضی طلایی رییس پلیس پیشین تهران بزرگ، در رابطه با لزوم حفظ همبستگی مردم و حکومت پس از حمله اخیر سپاه پاسداران به اسرائیل گفت: مردم ایران پس از حمله به اسرائیل اعتماد به نفس گرفتند و به حاکمیت افتخار کردند و حتی در بخش‌های اقتصادی و بعضا داخلی این اقدام و این اتفاق بسیاری از مشکلات را جبران کرد. در صحنه خارجی همه متوجه قدرت ایران شدند.  این اقدام موقعیت ما را در جایگاه نظام بین‌الملل ارتقا داد و امروز  جمهوری اسلامی در منطقه و در سطح جهان به عنوان یک قدرت نظامی و دفاعی برتر شناخته می شود. دیپلماسی ایران دیپلماسی برخواسته از قدرت  است و پس از حمله اخیر برخورد کشورها با ایران متفاوت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه باید از ثمرات همبستگی مردم در موضوعاتی مثل حجاب هم بهره گرفت، گفت: دشمن به دنبال آندلوس سازی در ایران است. در موضوعی به نام حجاب پشت صحنه  اهدافی وجود دارد  که  دشمنان  در عرصه‌های فرهنگی دنبال می‌کنند و باید هوشمندانه، با تدبیر و با اتخاذ روش‌های بدون هزینه، بتوانیم در مقابل این تهاجم و این شبیه خون فرهنگی  مقابله کنیم.

او افزود: مردم ایران نسبت به شریعت باطن‌گرا هستند و از درون‌ نسبت به شریعت باور و اعتقاد دارند، خانمی که بیرون از منزل بی حجاب است با چشمانی اشکبار و حجابی متفاوت وارد امامزاده صالح می‌شود، در این نقطه می توان به نتیجه رسید که باید با مردم در مورد حجاب گفتگو کرد. 

طلایی ادامه داد:  دشمن پشت همه این مسائل  قرار گرفته است. 

حدود ۳۰ دستگاه مسئولیت فرهنگی کشور را برعهده دارند، آن‌ها کوتاهی کردند و پلیس در انتهای خط مقدم قرار دارد

او تاکید کرد: من روی اصل موضوع معتقد به این هستم که اقدامات پلیس باید انجام می‌گرفت، حدود ۳۰ دستگاه مسئولیت فرهنگی کشور را برعهده دارند، آن‌ها باید به صحنه بیایند، آن‌ها کوتاهی کرده‌اند، پلیس در انتهای خط مقدم قرار دارد.  پلیس نهایتا بتواند به آن درصد  بسیار جزئی که زیر یک درصدی از افراد هنجار شکن قانون‌گریزی که ماموریت دارند و تعمدا اهداف دشمن را دنبال می‌کنند برخورد کند.

طلایی یادآور شد: در سال ۸۱ -۸۲ به یاد دارم در دوره‌ای ناگهان با مانتوهای رنگی بدن نمای چسبان و شلوارهایی که پاچه‌های آن‌ها بالا آمده بود مواجه شدیم. در آن زمان شخصا وارد عمل شدم و سیستم پلیس امنیت را فعال کردم، خط آن را که دنبال کردیم رسیدیم به سرپل‌هایی که در داخل کار می‌کردند و عقبه آنها به بعضی از کشورهای همجوار می‌رسید.

او افزود: آن زمان سریالی به نام زیر آسمان شهر در تلویزیون پخش می‌شد، من سر لوکیشن رفتم، آقای لولایی و همکاران او در آنجا بودند. موضوع حجاب را  طرح مسئله کردم و گفتم  اخیرا در جامعه با  پدیده‌  مانتوهای بدن‌نما، چسبان و شلوارهای پاچه‌بالا زده  مواجه هستیم و راهکار خواستم پس از آن حمید لولایی که سرایدار یک مجتمع مسکونی بود پاچه‌های خود را بالا آورد و شروع کرد به نظافت کردن آن مجتمع و با موضوع بی حجابی مخالفت نشان داد.

رییس پلیس پیشین تهران بزرگ ادامه داد: در بخش داخلی بهترین روش ممکن برای حل مسئله حرف زدن با مردم، مشارکت مردم، استفاده از ظرفیت‌های خود مردم و مردم را آگاه کردن نسبت به مسائل موثر است. در کنار این اقدامات به طور طبیعی نیازمند به اقدامات بازدارنده سلبی هم هستیم.  

طلایی ادامه داد: در زمان مسئولیتم دوره ای با برگزاری پارتی و جشن های مختلف شبانه در شب های جمعه مواجه بودیم. به طور طبیعی مردم گزارش می‌کردند، به ۱۱۰ زنگ می‌زدند و شکایت می‌کردند و درخواست می‌نوشتند که پلیس جلوگیری کند، پلیس دستور قضایی می‌گرفت و وارد مکان های پارتی می شد و افرادی را  جمع‌آوری می‌کرد. من شخصا ساعت ۲ بامداد به محل اداره در وزرا می رفتم و خانواده‌های این دختران جوان را که فریب خورده بودند فرا می خواندم  و فرزندشان را تحویل می‌دادم. یکی از شب ها به یک خانواده‌ زنگ زدیم و من دیدم که آن‌ها با موتورسیکلت آمدند، از آن‌ها سوال کردم که شغل شما چیست؟ پدر خانواده گفت که من کفاش هستم و دخترم به من گفته بود که می‌خواهم با دوستانم برای کنکور درس بخوانم  و من خودم با موتورسیکلت دخترم را سوار کرده‌ و درب منزل دوستش رساندم. این نشان می داد آن دختر جوان فریب خورده بود، در نتیجه با او و امثال او‌ که نمی‌شود برخورد سلبی کنیم.

کدخبر: 993592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟