معرفی کتاب / اقتصاد خوردنی (جهان به روایت یک اقتصاددان شکمو)

 به گزارش رکنا، هاجون چانگ، اقتصادشناس برجستۀ معاصر، در این کتاب ایده‌های چالش‌برانگیز اقتصادی را با دورچینی از ماجراهای غذائی دلپذیر از سراسر جهان سرو می‌کند. او برای بررسی نظریه‌های اقتصادی، با زبانی طنزآمیز از تاریخچۀ مواد غذائی رایج پرده بر می‌دارد. از اعتیاد دیرینه‌اش به شکلات می‌گوید و سر از بینش‌هائی بدیل دربارۀ عصر پساصنعتی در می‌آورد؛ از لزجی بامیه به در هم تنیدگی سرمایه‌داری با آزادی می‌رسد و در خلال پخت غذاهای گوناگون از تغییرات اقلیمی، ضرورت حفاظت‌گرائی، نقش شرکت‌های چندملیتی، اتوماسیون، دولت رفاه، کار مراقبتیِ بدون دستمزد، کوته‌نگری و غلط‌اندازی‌های‌ بازار آزاد و … سخن می‌گوید.

درباره نویسنده:

ها-جون چانگ، استاد اقتصاد در کالج مطالعات مشرق‌زمین و آفریقای دانشگاه لندن (SOAS) و از اقتصاددانان برجستۀ جهان است. دیگر کتابهای او عبارتند از: اقتصاد: راهنمای کاربردی، نیکوکاران نابکار و بیست و سه گفتار دربارۀ سرمایه‌داری که یکی از پرفروش‌ترین کتاب های بین‌المللی بود.

 هاجون چانگ، اقتصادشناس برجستۀ معاصر، در این کتاب ایده‌های چالش‌برانگیز اقتصادی را با دورچینی از ماجراهای غذائی دلپذیر از سراسر جهان سرو می‌کند. او برای بررسی نظریه‌های اقتصادی، با زبانی طنزآمیز از تاریخچۀ مواد غذائی رایج پرده بر می‌دارد. از اعتیاد دیرینه‌اش به شکلات می‌گوید و سر از بینش‌هائی بدیل دربارۀ عصر پساصنعتی در می‌آورد؛ از لزجی بامیه به در هم تنیدگی سرمایه‌داری با آزادی می‌رسد و در خلال پخت غذاهای گوناگون از تغییرات اقلیمی، ضرورت حفاظت‌گرائی، نقش شرکت‌های چندملیتی، اتوماسیون، دولت رفاه، کار مراقبتیِ بدون دستمزد، کوته‌نگری و غلط‌اندازی‌های‌ بازار آزاد و … سخن می‌گوید.

نام کتاب: اقتصاد خوردنی

نویسنده: هاجون چانگ

مترجم: محسن محمدی ایوانکی

قطع: رقعی

نوبت چاپ: نخست

تعداد صفحات: ۲۵۲

کدخبر: 989775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟