«ساغر شکسته»؛ یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران ، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌ زاده نوازنده تنبک و مدرس تنبک، دف و سازهای کوبه‌ای سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است.

همچنین اجراهای موسیقی ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» به شرح زیر است:

-گروه‌نوازی تنبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری

-همنوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه)

-همنوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تنبک)، امیر طاهری (سه‌تار)

-تکنوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا

-همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تنبک)، حسین علیشاپور (آواز)

بیوگرافی هنری شایان یزدی‌ زاده

شایان یزدی‌ زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تنبک آغاز کرد و زیرنظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت. این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تنبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی ، سالار عقیلی ، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.

کدخبر: 992336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟