خواب آلودگی علل عمده تصادفات نوروز 95/ کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته

سردار"تقی مهری " رئیس پلیس راهور ناجا در بررسی وضعیت ترافیکی و اقدامات پلیس گیلان در ایام نوروز، توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی را در کاهش تصادفات حائز اهمیت است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد در جاده‌های گیلان، مازندران، قزوین، فارس، قم و خراسان رضوی پر حجم است، گفت: 45 درصد از تصادفات منجر به فوت به دلیل واژگونی خودرو، خواب‌آلودگی و ناتوانی رانندگان در کنترل خودرو در نوروز امسال گزارش شده است.
وی با توجه به حجم زیاد تردد خودروها در نقاط مختلف کشور، سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ را بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در نوروز امسال اعلام کرده و بیان داشت: امسال شاهد کاهش تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
سردارتقی مهری اظهار داشت: محور چالوس ـ کرج، هراز و فیروز کوه دارای ترافیک سنگین است.
مهری وضعیت تصادفات رانندگی در گیلان را نسبت به دیگر نقاط کشور را مناسب خواند و بیان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سبب کاهش تصادفات جاده‌ای شده است.
وی تصریح کرد: جاده‌های گیلان، مازندران، قزوین، فارس، قم و خراسان رضوی از پر ترددترین محورهای کشور گزارش شده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای کشور امسال بیش از 300 کشته داشته است، خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد یک‌ میلیون و 500 هزار گواهینامه جدید در کشور صادر و یک‌ میلیون و 400 هزار خودرو در کشور اضافه شده اما شاهد کاهش تلفات در جاده‌ها بوده‌ایم.
وی به عامل وقوع تصادفات در نوروز جاری اشاره کرد و افزود: واژگونی خودرو به دلیل خواب‌آلودگی و انحراف به چپ و عدم رعایت حق‌تقدم بیشترین دلایل وقوع تصادفات در نوروز سال 95 بوده است.
مهری با تبریک 12 فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی، تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در جاده‌ها توصیه می‌کنیم مردم از تفرجگاه‌های نزدیک منزل خود استفاده کنند.
وی با تصریح بر اینکه حجم تردد در جاده‌ها افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی قرار داریم و حجم تردد در جاده‌ها به دو برابر افزایش یافته است.
رئیس پلیس راهور ناجا با توصیه به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها، گفت: کنترل خودرو در جاده توسط رانندگان با حرکت مطمئنه امکان پذیر است.

کدخبر: 72463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟