مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان

 

مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان؛ افزایش مقاومت و زیبایی ساختمان

مطمئناً شما بارها ساختمان‌هایی را مشاهده کرده‌اید که برای طراحی داخلی یا خارجی خود از چوب استفاده کرده‌اند. بسیاری از چوب‌ها در فرآیند ساخت‌وساز به کار می‌روند که بدون تردید پرکاربردترین آن‌ها ترموود است. باتوجه‌به زیبایی و دیگر مزایایی که چوب ترموود از آن‌ها برخوردار است، بسیاری از افراد به فکر استفاده از این متریال افتاده‌اند. در حقیقت این روش جایگزین استفاده از فلز و شیشه شده و باعث افزایش مقاومت و همچنین زیبایی بیشتر ساختمان می‌شود. اما آیا چیزی در مورد مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات در خصوص مزایای ترموود و کاربردهای آن در ساختمان‌سازی، این مطلب را از دست ندهید.

ترموود چیست؟

پیش از بررسی مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان بهتر است درباره ترموود نکاتی را بیان کنیم. ترموود (Thermowood) به چوب‌های گفته می‌‌شود که با توجه به فرآیندی معین و ویژه، حرارتی به آن‌ها اعمال می‌‌گردد. در روش تولید ترموود مواد شیمیایی نقشی ندارد و این چوب را می‌توان به‌عنوان یک متریال کاملاً طبیعی معرفی کرد. این روزها ترموود در صنعت ساختمان‌سازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و طرف‌داران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

باتوجه‌به پروسه تولیدی که ترموود دارد، مقاومت آن بیشتر از چوب‌های طبیعی است و به عنوان یک چوب فرآوری شده، طول عمر زیادی دارد. ترموود مورد نظر شما هر چقدر از تراکم و فشردگی بافت بیشتری برخوردار باشد، طبیعتا بادوام‌تر نیز خواهد بود. با توجه به مزایای استفاده از ترموود در نگهداری نمای ساختمان، این چوب را می‌توان به عنوان مطمئن‌ترین و مقاوم‌ترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان و ... به شمار آورد.

نگاهی به مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان

همانطور که اشاره شد، چوب ترموود محبوبیت بسیار زیادی در بین طراحان داخلی، ساختمان‌سازها، پیمانکارها و ... دارد و با توجه به دلایل متعددی از آن استفاده می‌شود. یکی از این دلایل عایق صوتی بودن ترموود است که جزو بهترین مزایای این چوب به شمار می‌آید. مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان بسیار متنوع هستند و در ادامه چند مورد از مهم‌ترین‌های آن را بیان می‌‌کنیم.

مزایای استفاده از ترموود

خواص مکانیکی ترموود

از اصلی‌ترین مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان می‌توان به خواص مکانیکی آن اشاره کرد. چوب ترموود از مقاومت فشاری مناسبی برخوردار است و همین ویژگی موجب می‌شود که این چوب مشکلی برای حمل بارهای سنگین نداشته باشد؛ بنابراین چوب ترموود را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت سازه‌های ترموودی مانند سقف و پله معرفی کرد.

از طرفی مقاومت خمشی این متریال نیز حیرت‌آور است. این مزیت ترموود نیز دلیلی بر مقاومت بالای این چوب در برابر بارهای جانبی، زلزله و ... می‌باشد. علاوه بر این ترموود یکی از پایدارترین متریال‌ها نسبت به تغییرات اندازه و ابعاد است و همین خصوصیت مثبت ترموود را در مقابل تغییرات دمای هوا مقاوم می‌سازد و ابعاد آن را در حالت عادی حفظ می‌کند.

خواص فیزیکی ترموود

از سایر مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان می‌توان به مقاومت فوق‌العاده این چوب در برابر حرارت اشاره کرد. دوام بالای ترمو چوب‌ها نسبت به حرارت و گرما باعث شده که این متریال را بتوان در محیط‌های دمای بالا نظیر سونا، ساختمان‌های آتشفشان ‌نشین و صنعتی مورداستفاده قرارداد. اگر با چوب ترموود آشنا باشید، حتماً از بادوام بودن این چوب در برابر رطوبت نیز خبر دارید.

مقاومت ترموود نسبت به رطوبت نیز دلیلی موجه برای استفاده از این متریال کاربردی در محیط‌های مرطوب از قبیل خانه‌های لب‌ساحل، دکینگ استخر و ... می‌باشد. از طرفی استفاده از ترموود در محیط‌های مرطوب، این چوب را با آسیب‌های نظیر پوسیدگی مواجه نمی‌کند.

کاربرد ترموود در ساختما‌ن‌‌سازی

کاربردهای ترموود در ساختمان‌سازی بسیار متنوع است و از آن می‌توان در پروژه‌های ساخت و ساز متعددی بهره برد. مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان یکی از دلایل اصلی پرکاربرد بودن این چوب در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌آید. از اصلی‌ترین موارد استفاده ترموود می‌توان به طراحی نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد.

ترموود جایگزینی ایده‌آل و مقاوم برای چوب معمولی، شیشه یا فلز بوده و آن را می‌توان در نمای بیرونی ساختمان‌ها به عنوان نمای چوبی و پانل‌های نمایی مورداستفاده قرارداد. از ترموود همچنین می‌شود برای ساخت تراس و دکینگ نیز استفاده کرد. این متریال ازآنجایی‌که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت از خود نشان می‌‌دهد، قابلیت استفاده در تراس، بالکن و همچنین دکینگ استخر را نیز دارد.

ظاهری گرم و طبیعی این چوب، زیبایی این نوع محیط‌ها را دوچندان می‌کند. از متداول‌ترین کاربردهای چوب ترموود می‌توان به استفاده در طراحی کف‌پوش و پارکت اشاره داشت. این روزها افراد متعددی از ترموود به‌جای چوب معمولی برای ساخت کف‌پوش و پارکت بهره می‌گیرند. از طرفی ترموود قابلیت استفاده برای طراحی دیوارپوش را نیز دارا است.

برخی دیگر از کاربردهای ترموود در ساختمان‌سازی:

  • محوطه‌سازی
  • درب و پنجره
  • آلاچیق
  • روف گاردن
  • سقف
  • زمین‌بازی
  • ساختمان‌های پوششی
  • راه‌پله و نرده

ترموود در ساختمان‌سازی

ترموود می‌تواند نقش مهمی در مقاومت و طول عمر ساختمان داشته باشد

در این مطلب سعی کردیم به کامل‌ترین شکل شما را مزایای استفاده از ترموود در نگهداری ساختمان آشنا کنیم و همچنین کاربردهای این متریال در ساخت‌وساز را مورد بررسی قرار دهیم. به‌طورکلی خرید ترموود می‌تواند نتایج مثبتی را در پروژه ساختمان‌سازی شما داشته باشد.

یکی از مجموعه‌هایی که در سالیان اخیر موفق شده رضایت مشتریان را به‌صورت کامل به دست بیاورد و پروژه‌های مختلف اجرای ترموود را با بهترین کیفیت انجام دهد، مجموعه پارس آرای کوهستان نام دارد. مجموعه ما برای نصب ترموود، از نصاب‌های باتجربه و خبره استفاده می‌کند و به سریع‌ترین شکل اجرای ترموود را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با سفارش خرید ترموود و پارکت چوبی در پارس آرای کوهستان از گارانتی کیفیت کار و محصول ما نیز برخوردار شوید.

سؤالات متداول

چه عواملی در قیمت ترموود موثر هستند؟

عوامل موثر بر تعرفه ترموود شامل موارد متعددی نظیر کیفیت، تراکم، ابعاد و همچنین ضخامت چوب بستگی دارد. علاوه بر این مواردی مانند نوسانات ارز، تعرفه شرکت فروشنده، مدت‌زمان نصب و ... نیز در این قیمت موثر هستند.

برای بالابردن مقاومت ترموود چه فرآیندهایی را می‌توان انجام داد؟

اگر می‌خواهید عملکرد و مقاومت ترموود خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از پوشش‌های محافظ و رنگ‌های مخصوص استفاده کنید و برای نگهداری بهتر، سرویس‌های دوره‌ای ترموود را نیز انجام دهید.

 

کدخبر: 992127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟