آماده باش شهرداری کمالشهر به دنبال رفع آب گرفتگی و سیل + فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا، با حضور  شهردار و رئیس ستاد بحران کمالشهر ومسئولین عوامل خدمات شهری کلیه ماشین آلات سبک و سنگین از اوایل صبح آماده باش برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و خانه ها در سطح شهر بوده و تا کنون در حال رفع آب گرفتگی در سطح شهر کمالشهر هستند.

با توجه به تداوم بارندگی و ورود سامانه پر قدرت بارشی در یک دهه اخیر آماده باش نیروها ادامه دارد.

مهندس اسدی شهردار کمالشهر به خبرنگار رکنا گفت: حجم آب بسیار زیاد  امروز در منطقه کمالشهر شامل جاری شدن آب های بالادست از شهرک صنعتی بهارستان ،بهشت سکینه ،شهرک صنعتی هلجرد، آب های جاری شده از پلیس راه چهارباغ به سمت بلوار شهید بهشتی کمالشهر و آب های داخل گالری مترو به سمت پیشاهنگی بوده است و با توجه  ساخت و سازها و توسعه در  شهرک صنعتی بهارستان و بهشت سکینه و در نتیجه پوشاندن سطح  زمین ها و انهار خاکی و کوهپایه با آسفالت و ساخت و سازها سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.

با تدابیر مدیریت شهری برای مهار آبهای بالا دستی از جمله ایجاد پارک جنگلی با پوشش درخت و گل و گیاه و حفر چاه. ایجاد کانال های عرضی در سطح شهر تقسیم راه آب در بالای اتوبان ایجاد سد های خاکی در زمین های بایر و زراعی. ایجاد و تکمیل لوله گذاری از بلوار شهید بهشتی تا انتهای خرمدشت و اتصال به سیاه جوب لایروبی مداوم انها سطح شهر.

در ادامه شهردار کمالشهر  اعلام کرد کنترل و مهار آب‌های بالادستی در حیطه وظایف آب منطقه‌ای می‌باشد و با این حال شهرداری آماده هرگونه همکاری با مسئولین آب منطقه‌ای جهت کنترل بحران ها به منظور رفاه حال شهروندان عزیز است.

سیل امروز خسارتی نداشت و لذا شهرداری ضمن عذرخواهی  قدردان شکیبایی و همراهی شهروندان محترم کمالشهر است.

کدخبر: 983226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟