معرفی سدان برقی با 590 اسب بخار به نام کارما گیسرا / عکس

به گزارش رکنا، این خودروی الکتریکی روی پلتفرم فیسکر کارما است که در تعداد محدودی ساخته خواهد شد.

شرکت فیسکر که توسط طراح مشهور «هنریک فیسکر» تأسیس شد و با سدان هیبرید ژنراتوری کارما در سال ۲۰۱۱ به شهرت رسید، پس از ورشکستگی توسط یک گروه چینی خریداری شد و به کارما اتوموتویو تغییر نام داد. این شرکت از سال ۲۰۱۴ با شروع دوبارهٔ تولید فیسکر کارما فعالیت خود را آغاز کرد. البته این خودرو به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرد و به کارما ریورو (Revero) تغییر نام داد. بعداً نیز نسخهٔ جدیدی از این ماشین با نام GS-6 به بازار آمد.

داخل گیسرا

حال کارما اتوموتیو به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس خود، سدان جدیدی بنام گیسرا (Gyesera) را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس همان پلت‌فرم GS-6 ساخته شده است که در اصل پیشینهٔ آن به فیسکر کارما سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد. بااین‌حال، برخلاف کارما و GS-6 که از پیشرانهٔ بنزینی به‌عنوان ژنراتور برای افزایش برد استفاده می‌کردند، گیسرا خودرویی تمام الکتریکی است. این ماشین به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و مجموعاً ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، گیسرا ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

علاوه بر تغییر قوای محرکه، کارما تغییراتی را هم در طراحی بیرونی گیسرا ایجاد کرده است تا مدرن‌تر و بروزتر از GS-6 قدیمی به نظر برسد. این شرکت همچنین با استفاده از شاسی فضایی آلومینیومی، پانل‌های بدنهٔ آلومینیومی و فیبر کربنی و سیستم تعلیق آلومینیومی، سعی کرده وزن سدان خود را پایین بیاورد. بااین‌حال، گیسرا خودرویی الکتریکی است و به خاطر باطری‌ها هنوز هم ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این سدان جدید آمریکایی ۵,۰۷۷ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۴ میلی‌متر عرض و ۱,۳۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۶۰ میلی‌متر است. این یعنی گیسرا از تسلا مدل S کشیده‌تر و از مرسدس EQS کوتاه‌تر است.

سدان گیسرا

این ماشین از یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. گسیرا دومین مدل از سه خودروی الکتریکی جدیدی است که کارما قصد دارد به بازار عرضه کند. مدل اول سوپراسپرت کاویا بود که سال گذشته با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت در لاس‌وگاس رونمایی شد. خودروی سوم هم ریورو GT است که نسخهٔ تمام الکتریکی GS-6 محسوب می‌شود و تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

عکس گیسرا

فعلاً قیمت گیسرا اعلام نشده است اما این خودرویی تولید محدود است که طی چهار تا پنج سال فقط حدود ۲ هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد. همچنین رئیس کارما اتوموتیو گفته است این خودرو نسبت به مدل‌هایی مثل پورشه تایکان و حتی کادیلاک سلستیک، سدان خاص‌تری خواهد بود. این شرکت هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید گیسرا را با پیش‌پرداخت ۵ هزار دلار آغاز کرده و خریداران اواخر امسال خودروی خود را با مدل ۲۰۲۵ تحویل خواهند گرفت.

منبع: پدال

کدخبر: 977601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟